Tuesday 20 September 2011

Pasca 1 September 2011

Selepas Perjumpaan Hari Raya 2011, selain mengeratkan semula ikatan persahabatan, mengamit semula memori serta sekali gus dapat mengimbau segala kenangan….rentetan dari pertemuan itu, ia juga merintis lebih jauh daripada itu…dimana segalanya itu dapat diimbas dengan lebih berkesan lagi, dengan adanya muat-naik gambar-gambar zaman persekolahan oleh rakan-rakan seperjuangan. Ianya sesuatu yang sangat berharga lagi bermakna yang bisa sahaja mengungkit segalanya selepas 29 tahun !!! Melihat saja kesemua gambar-gambar tersebut, segala peristiwa senang-senang saja menerpa !! Terima kasih kepada rakan-rakan yang masih menyimpan dengan sempurna  semua kenangan itu. Aku tidak punya gambar-gambar tersebut….tak ‘mampu’ pun untuk membelinya waktu itu !!   
                                                         Tingkatan 4 Sains 1 (1981)
Duduk dari kanan: Norhayati,Norzilah, Nor Saadah,Faizura, Hasni,Cikgu Chan Yoke She, Shahbuddin,Zarina Norliza, Yoke Cheng dan Masilawati.
Berdiri dari kanan : Ng Ah Tee,Thea Ah Nyah,Ramli,Lim Teik Lai,Fauzi Zainuddin, Junaidi, Kweh Wan Siew,albaith,Mohd Fauzi,Saodah dan Sharifah

Merenung saja setiap wajah ini,betapa segalanya denga n pantas menjelma !!.Waktu di tingkatan empat ini, kami merupakan pelajar yang baru ‘dikumpulkan’ selepas peperiksaan Sijil Rendah Pelajaran (SRP). Maknanya, pelajarnya datang dari dua aliran sebelumnya ; misalnya dari aliran Sains Pertanian dan Seni Perusahaan (aku dari aliran ini ), seperti mana yang diamalkan oleh sekolah  kami. Terdapat dua kelas sains ( Sains 1 dan Sains 2), selain dari kelas-kelas sastera dan perdagangan. Jadi, sewaktu di tingkatan empat ini, ramailah ‘kawan-kawan baru’ !!!
                                     Hari Terakhir Persekolahan Di Tingkatan Empat (November 1981)
            Putaran Jam : Shahbuddin,Faizura,Norzilah,Zarina,albaith,Masilawati,Hasni,Norliza dan Nor Saadah.


Tingkatan 5 Sains 1 (1982)
        Duduk dari kanan: Yim Yoke Cheng,Zabedah,Nor Saadah,Norzilah,Norhayati,Cikgu Chan Yoke She, Thea Ah Nyah,Norliza,Zarina dan Sharifah.
Tengah dari kanan: Ng Ah Tee,Roshidah,Norshahida,Noraniza,Faizura,Hasni,Salina,Saodah dan Masilawati.
Baris belakang: Lim Teck Lai,Abdullah Hussien,Shahbuddin,Abdul Latiff,Wan Siew,Thanimalai,Albaith,Abdul Rohim




No comments:

Post a Comment