Tuesday 10 May 2011

Ziarah Silaturrahim : Mei 7, 2011

Pada 7 Mei 2011, aku sekeluarga; Isteri, Zarina, Nur Hazirah serta Fakhrurazi bertolak ke Kota Damansara untuk menziarahi kakak ketiga aku ( Fauziah ). Aku sekeluarga sampai lebih kurang jam 2.00 petang dan kami di situ hingga selepas waktu asar. Ziarah ni berbetulan selepas mereka sekeluarga ditimba musibah bila mana rumah mereka dipecah masuk pencuri dua minggu sebelumnya. Begitulah kehidupan ....ada pasang surutnya...namun semua iti "baik" serta penuh dengan hikmahnya kerana segalanya adalah atas kehendak Allah. Maka....segala yang yang datang dari Allah itu sudah pasti baik walau pun berbentuk musibah !! Kita perlu bermuhasabah dan bertaqwa kepadaNya. Kepada seluruh keluarga kakak ku .....mereka perlu bersabar dengan pemberian Allah.

Lewat jam 5.30 petang, kami serta keluarga kakak aku bergerak pula ke Rawang, ke rumah adik bongsu aku (Aisyah)...juga dalam misi ziarah...samatelah pula bonda kami juga ada di sana...Dah hampir sebulan bonda di situ selepas sebulan di rumah aku di Teluk Intan. Pada 2 Mei 2011, bonda akan ke Jerantut pula.....jadi ziarah itu merupakan ziarah serampang dua mata !! Selepas maghrib baru lah aku bergerak pulang ke Teluk Intan...kerana besoknya aku bercadang untuk balik ke kampung di Taiping pada awal pagi. Ada majlis kenduri kahwin di kampung...anak bongsu arwah Pak Long Bakar. Mereka semua masih ingati dengan tidak lupa menjemput aku....maka menjadi kewajiban aku pula memenuhi jemputan itu !!!

Penuh meja dengan kudapan...yang berdiri tu; Mr Mounty

Blogger al Baith sedang minum dengan anak-anak saudara
Ramai anak saudara aku rupanya...!!! Dah tua katakan!!!

Mesti pendokong kuat " 1 Malaysia " nie !!!

No comments:

Post a Comment